تحریم کنترل پنل دایرکت ادمین برای ایرانیان

در آپدیت جدید کنترل پنل دایرکت ادمین صفحه لاگین پنل با آی پی ایران مسدود شده است

تحریم کنترل پنل دایرکت ادمین برای ایرانیان

به نظر می رسه یک محدودیت جدید هم به مجموعه محدودیت های کاربران ایرانی اضافه شده و اون هم دسترسی به کنترل پنل دایرکت ادمین هست.

ماجرا بر می گرده به چند روز پیش. خواستم وارد کنترل پنل دایرکت ادمین بشم که روی سرور ایرانی نصب شده است. به جای مشاهده صفحه لاگین با خطای زیر مواجه شدم.

Store ManagementError
Evolution encountered unrecoverable error while defining lang store.
Please, contact your administrator.

اول تصور کردم مشکلی روی سرور رخ داده و تمام احتمالات رو با دسترسی ssh بررسی کردم ولی نتیجه ای نداشت. با اینکه از ظاهر ارور نمی شد تشخیص داد ولی آی پی IP رو تغییر دادم تا این احتمال رو هم بررسی کنم. با کمال تعجب متوجه شدم با ای پی خارج صفحه لاگین بدون مشکل در دسترس هست. به پشتیبانی مرکز ارائه دهنده (لایسنس کرک!) تیکت زدم و مساله را جویا شدم. اول ازم پرسیدن که مطمئنی فقط با ای پی ایران این مشکل وجود داره؟ در ادامه و بررسی های بعدی تایید کردند که مساله مربوط به محدودیت برای کاربران ایرانی است.

منم می خواستم در ادامه تیکت بزنم و بگم با تشکر از برنامه خوبتون! خب راه حل چیه؟ برنامه تون چیه؟ تکلیف ما چیه؟

خلاصه

داشتم به این فکر می کردم اگه یه سرور ایرانی به خاطر مسائل امنیتی یا دلایل دیگه ایران اکسس باشه با توجه به محدویت ایجاد شده پنل ادمینش کلا از دسترس خارج می شه.

داستان عجیب و غریبی میشه. اینکه سرور ایرانی بگیریم و برای دسترسی بهش مجبور باشیم از ای پی خارجی استفاده کنیم.


یه مساله دیگه ای که ممکن بوجود اومده باشه اینه که دایرکت ادمین رو کلا نشه روی ای پی ایران نصب کرد. تا حالا این مشکل نبوده ولی ممکنه بعد از ماجرای اخیر این محدودیت هم بوجود آمده باشه.

 

حالا تکلیف چیه؟
احتمالا هاستینگ ها و سیستم های میزبانی باید از اپدیت پنل جلوگیری کنند تا چاره ای برای این مشکل پیدا بشه.

من هم تصمیم گرفتم کلا بیخیال دایرکت ادمین بشم و دارم یواش یواش زمینه مهاجرت رو آماده می کنم. بین کنترل پنل های لایسنسی دایرکت ادمین directadmin رو نسبت به سی پنل cpanel ترجیح می دادم. چون محدودیت هاش کمتر بود و منابع کمتری رو درگیر می کرد. فقط نسخه های قدیمش قالب به شدت مزخرفی داشته که اونم با قالب جدید کاملا حل شده بود.

بین کنترل پنل های رایگان مدتی پیش کنترل پنل وستا vesta cp رو تست کرده بودم که باگ هاش و محدودیت هاش مخصوصا برای فایل منیجر باعث شد بیخیالش بشم کلا. البته ممکنه توی نسخه جدید اون مشکلات برطرف شده باشه. کنترل پنل ویرچوال مین (وب مین) virtualmin خیلی قوی تر بود و کاملا رایگان و اوپن سورس هست. گرچه به نظرم سادگی دسترسی دایرکت ادمین رو نداره و ممکنه مدیریت کاربرانش به خوبی اون نباشه ولی به عنوان یک کنترل پنل کامل می تونه گزینه خوبی باشه.

اگر هم نیاز به کنترل پنل ندارید که گزینه های دیگه ای هست. از سرویس های ابری (کلود) بگیر تا پچیم که به شخصه تجربی خیلی خوبی از کارکردن باهاش داشتم.

* بروزرسانی

وضعیت کاملا ناپایدار به نظر می رسه. گاهی اوقات میشه بدون تغییر ای پی هم لاگین کرد ولی بیشتر مواقع مشکل داره.