تاثیر قطعی اینترنت بر روی استارتاپ‌های ایرانی

گزارش جالب ابر آروان از وضعیت کسب و کارهای ایرانی بعد از قطعی اینترنت و بررسی میزان مراجعه کاربران به استارتاپ‌ها بعد از شیوع کرونا

تاثیر قطعی اینترنت بر روی استارتاپ‌های ایرانی

ابر آروان گزارشی جالب در مورد تاثیرات منفی قطعی اینترنت بر روی کسب کارهای ایرانی منتشر کرده است. همچنین در پایان با بررسی میزان بازدید کاربران از سایت های ایرانی در زمان کرونا به جمع بندی جالبی رسیده است که بخش‌های از آن را در ادامه مطلب خواهید دید:
 

قصه‌ی تلخ امسال از قطعی اینترنت، نه تنها شوک بالایی برای تمامی آن‌هایی بود که می‌خواستند با فناوری به نجات کشور بیایند، که به مسیر پیموده شده‌ی بسیاری از کسب‌وکارها، لطمه‌های جبران‌ناپذیری وارد کرد.

اطلاعات زیرساختی ابر آروان نشان می‌دهد که ۱۸،۰۰۰ کسب‌وکار کوچک در جایگاه بزرگ‌ترین بازندگان اکوسیستم در قطعی اینترنت، نتوانستند تا مدتی پس از اتصال اینترنت به جایگاهی که پیش از آن ساخته بودند، برگردند.

روایت پایانی سال ۹۸، فقط به اتفاقات سیاسی و زیرساختی ختم نشد که در انتهای سال -که چشم امید بسیاری از کسب‌وکارها به رونق شب عید بود- حضور ویروس کرونا، منجر به کسادی بسیاری از کسب‌وکارها شد.

بلیت برنامه‌های سرگرمی و سفر با بیش‌ترین کاهش روبه‌رو بودند و در جایگاه بعدی، سفارش آنلاین غذا و تاکسی آنلاین بیش‌ترین رکود را تجربه کردند. در نقطه‌ی مقابل، ترافیک سوپرمارکت‌های آنلاین و سرویس‌های تماشای آنلاین ویدیو به رشد دو برابری رسیدند.

برای مشاهده گزارش کامل کلیک کنید